vineri, 27 iunie 2014

TEAPA ENGLEZEASCA!!! DACA NU DESCHIZI OCHII, DESCHIZI PUNGA!

M-am hotarat sa scriu acest articol in momentul in care m-am confruntat personal cu acest tip de frauda pe internet. Este vorba de anunturi pe site-urile de masini din Romania in care masina pe care o visai o gasesti la un pret ametitor de mic (orice suna atat de bine e din start prea frumos sa fie adevarat)....Incercand sa contactezi vanzatorul nu reusesti decat prin email (pentru asta vrei primi ulterior o explicatie destul de credibila). Si "teapa" continua asadar pe email. Dar sa nu mai lungim povestea. Anuntul arata asa: 

Chevrolet Aveo

descriere masina

In urma contactarii pretinsului vanzator primesti un email de genul:

"Loredana Bogdan
To Me

 Jun 19










Buna ,

 

Am primit mesajul dumneavoastra si am vazut ca sunteti interesat de masina mea Chevrolet Aveo din  anul 2009 pe care  am pus-o la vanzare  pe internet la pretul de 1900 EURO.

 

Masina este in stare foarte buna , nu a fost niciodata accidentata . A fost tinuta tot timpul la garaj . Nu am intampinat niciodata probleme cu motorul sau cutia de viteze.  Am carte service si sunt trecute in ea toate reviziile pana in prezent.

 

Am cumparat-o impreuna cu sotul meu si am inmatriculat-o in Romania. Masina este pe numele meu, se afla in Zalau in garaj , acolo unde am  eu  domiciliu .

 

Taxa de mediu nu am recuperat-o .

 

As fi preferat sa vorbim toate aceste lucruri la telefon dar din pacate nu am acces la telefon deoarece eu ma aflu in Italia la periferia orasului Casalvecchio Siculo,este un orasel de munte,si nu prea este semnal la telefon decat daca ma duc cativa kilometri . Eu am 52 de ani , in toamna am divortat , sotul a plecat in America  si eu la inceputul anului am venit sa  lucrez  in Italia, am grija de o femeie in varsta la casa ei de aici din Casalvecchio Siculo.

 

Masina o vand deoarece in tara nu mai am pe nimeni ,noi nu avem copii , iar eu am de gand sa ma stabilesc definitiv aici . Nu ma mai leaga nimic de Romania si din acest motiv vreau  sa  o  vand , nu are rost sa mai platesc impozite si taxe dupa ea daca nu o foloseste nimeni ,  plus  ca  ar fi pacat sa stea in garaj sa se strice nefiind utilizata, inca masina e ca noua.   Am folosit-o doar eu , mergeam cu ea pana la birou si inapoi .

 

Daca sunteti intradevar interesat de masina si vreti sa o cumparati eu pot sa imi iau bilet de avion si sa vin in Romania pentru a incheia vanzarea.

Eu vin in tara sa fac vanzarea masini, numai daca sunt sigura ca  vreti sa imi cumparati masina  si ca aveti banii disponibili pentru acest lucru, nu imi permit sa ma plimb degeaba , va da-ti  seama ca nu e usor pentru o femeie .

Nu ma pricep foarte bine dar cam astea sunt specificatiile masini mai jos :

 

Chevrolet Aveo,  fabricatie 2009 .  

 

Motor 1200 ,  Benzina, cutie manuala,  49.000 km reali .

ABS, alarma, airbag- uri, geamuri electrice, oglinzi electrice, aer conditionat, inchidere centralizata, servo directie, interior velur.

 

Cauciucuri de iarna folosite un sezon .

 

Consumul nu trece de 4-4,5 in afara orasului si maxim 6.5 in oras la stilul meu de femeie de a conduce .

Inainte sa plec am facut revizie completa la masina , ulei , filtre.

 

Accept orice fel de test inainte de a face contractul de vanzare cumparare!

 

Cum am spus nu ma pricep foarte bine si daca gresesc va rog sa ma corectati, dar parca trebuie sa va eliberez o adeverinta de la finante cum am citit eu pe internet cum ca nu am recuperat taxa si un certificat fiscal ca masina nu are datorii  si cam atat.

 

Din cauza ca nu pot comunica la telefon am incercat in acest email sa fiu cat mai explicita , sper ca m-am facut inteleasa.

 

Am atasat la acest email si niste poze care le aveam cu masina .

 

Daca doriti sa facem aceasta afacere trimiteti-mi un mail pentru a va explica modalitatea prin care putem incheia vanzarea fara niciun fel de probleme pentru amandoi !

 

Astept un email de la dumneavoastra.

 

Loredana Bogdan  "


Emailul pare destul de credibil, avand in vedere ca vanzatorul se dovedeste a fi o femeie singura, divortata, fara copii, plecata din tara, care ce sa mai faca saraca cu masina? 


Urmeaza apoi pasul 2 al prinderii in plasa, un alt email:


"Loredana Bogdan


To Me



Jun 19








Buna ,

 

Cum am spus, masina este in stare perfecta, nu a fost niciodata implicata intr-un accident , fara probleme tehnice , motorul functioneaza OK , nu are zgarieturi sau urme de lovituri. Accept orice fel de test dupa cum am spus in emailul anterior.

 

Eu sunt nefumatoare, in interiorul masini nu s-a fumat.   Inainte sa vin in Italia am facut toate schimburile necesare la masina , ulei , filtre .
 
Din pacate nu am pe nimeni acasa, e totul inchis acolo iar cheile sunt la mine .

Pot sa imi iau cateva zile libere ,sa imi cumpar bilet de avion si sa vin in tara sa facem actele.  Asta doar daca sunteti intradevar interesat de masina ,  vreau sa fiu sigura ca sunteti un cumparator serios ca sa nu imi pierd timpul si bani de pomana pe plimbari.  Nu e usor pentru  o femeie.

 

Va propun o intalnire luni dimineata ora 10", 30 iunie, la  Slatina in fata la Autogara, sau imi puteti da dumneavoastra  o adresa exacta unde sa vin .

 

Pana atunci as putea sa ajung iar dimineata ar trebui decat sa va scot fiscalul si hartia de la finante cum ca taxa nu a fost recuperata , sa facem contractul de vanzare cumparare si cam atat din cate stiu eu  . Sa ma corectati daca gresesc.  Cred ca apucam sa le facem toate pana seara . Eventual sa mergem sa ii facem un test la masina , daca doriti.

 

Astept un raspuns cat mai repede, sa stiu daca ramane valabil pe luni, ca sa imi cumpar biletul de avion cat mai din timp sa fie mai ieftin .

Ofer si cer la randul meu seriozitate maxima . Astept raspuns .

Cornelia  Dobrita"


Dupa cum puteti observa incearca sa construiasca increderea potentialului "fraier" (doar ca in acest email au uitat sa modifice numele, precum si localitatea,  probabil anuntul circula sub mai multe nume, mai multe tipuri de masini pentru a putea prinde in capcana mai multe tipuri de "creduli").


Urmeaza apoi pasul 3, conditiile:





"Loredana Bogdan
To Me

Jun 21 at 12:08 AM









Buna ,

 

Nu inteleg ce legatura este cu Slatina,eu sunt din Zalau,si acolo ne v-om intalni.Cred ca a fost o greaseala.

Eu maine imi cumpar biletul de avion .
Dupa ce ajung in Romania va sun si stabilim exact .

Inainte sa fac asta vreau sa ma asigur ca nu vin in aiurea pana acasa , va dati seama ca e distanta mare , plus ca trebuie sa rog o prietena  care are si ea grija aici de o persoana in varsta  sa se ocupe  de doamna pe care o ingrijesc , sa ii aduca de mancare , etc.

As dori sa fiu sigura ca o sa cumparati masina si de asemenea sa va ofer si eu certitudinea ca  voi veni la intalnire. Am o propunere pentru dumneavoastra si daca sunteti de acord ramane totul cum am stabilit .

O voi ruga maine pe prietena mea de aici  sa trimita prin sistemul Western Union ( pentru ca este cel mai sigur si mai folosit serviciu din lume )  1500  euro de aici  la Zalau pe numele meu.  Prietena mea  va fi expeditoarea  banilor iar eu voi fi destinatar si voi lua inapoi banii de la un oficiu  din Zalau cand ne vom intalni .  De indata ce transferul este facut, va voi trimite o copie a documentului de transfer. Aceasta va fi dovada mea ca voi veni la intalnirea cu dumneavoastra.

 

Acelasi lucru il vreau si de la dumneavoastra . Sotia sau un prieten poate merge la un oficiu western union din localitate,  Acesta trebuie sa faca un transfer de 1500 Euro pe numele dumneavoastra  la Zalau  utilizand servicul Western Union.  Acesta este un serviciu postal în care nu aveti nevoie de un cont bancar. Este un transfer de la o persoana la o persoana care se realizeaza instantaneu.  Dupa ce transferul este facut, trebuie sa imi trimiteti o copie dupa documentul de transfer.

Dupa ce ajung in Romania,  testati masina va convingeti ca nu are nici un fel de problema , facem contracul de vanzare cumparare iar apoi vom merge impreuna la Oficiu WesternUnion,retrageti dumneavoastra suma respectiva si mi-o dati.

Transferul dumneavoastra trebuie sa arate asa :
sotia/ un prieten  - expeditor
numele dumneavoastra - destinatar
orasul de destinatie - Zalau

 

Va rog sa intelegeti ca nu solicit o plata în avans, singurul care ar putea ridica bani din Zalau sunteti dvs. Acest transfer va costa aproximativ 80, 90 EUR, aceasta suma v-o scad eu din pretul masini.
Inca odata nu vreau sa par nepoliticoasa si sper ca mi-ati inteles mesajul . Nu as vrea sa fac un drum atat de lung fara sa fiu sigura  ca vom incheia afacerea, sunt femeie si mi-e frica . De asemenea in felul asta va ofer si eu dumneavoastra o certitudine ca voi veni la intalnire.

 

Loredana Bogdan"


Si uite asa trimitand copia dupa documentul de transfer, trimiti odata cu ea codul prin care le permiti acestor "hoti" sa iti ia foarte usor banii stransi cu atata truda.


Eu am trecut milimetric pe langa capcana , dar altii au trimis fie banii ca si avans pentru cumpararea masinii, prin tranfer Western Union , fie copie dupa documentul de transfer impreuna cu codul si au ramas astfel fara bani.


Daca stii si tu pe cineva care a trecut prin asa ceva haideti sa raspandim vestea astfel incat acesti fraudatori sa aiba mai putin succes si sa distruga cat mai putin oameni de buna credinta.


Anunturile de acest gen circula liber pe internet pe toate site- urile de masini (masini diferite, nume diferite de vanzatori, dar in final vei primi copie identica dupa emailurile pe care ti le-am prezentat mai sus), iar cei de la Western Union chiar dau banii fraudatorilor fie in baza documentelor de identitate false, fie pe baza codului trimis o data cu copia actului de transfer. Nu te despagubeste nimeni ulterior pentru ca ti se spune ca esti singurul vinovat!


Dacă ai depistat și tu o astfel de țeapă, scrie aici un comentariu. Poate asa vom salva alte potentiale victime!


Si da si tu un share acestui articol sa afle cat mai multa lume ca daca nu deschizi ochii,  deschizi punga!!!!

























 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu